2010-11-23

Vi hade det helt underbart i Egypten och jag önskar att vi aldrig hade åkt hem. Hur bra vi än hade det så löste sig inte det som var jobbigt hemma. Rickard har kännslor för en annan tjej och i och med det så dog vårat fäörhålande. Det känns som ett rent helvete just nu. Ganska trött på alla som ska berätta hur stark man är och hur possetiv man är.

Jag försöker nu att ta reda på vad jag vill med mitt liv. Två år med Rickard har ju ändrat lite på dom drömmar man hade tidigare. Och blivit mera hus, familj och semester. Men nu får jag tänka om igen. Vilket är otroligt jobbigt och svårt! men också någonstans lite mysigt. Min första tanke var att flytta till Göteborg och det är jag fof sugen på. Nu blir det så att jag kommer spendera en del tid där på helgerna framöver för att se hur det känns. Tills dess bor jag faktiskt kvar med Rickard för att göra det lättaste för oss båda.

Jag tar en dag i taget och idag är jag ledig. Jag vet inte vad jag ska göra och det är ganska skönt. Jag kan gråta och skratta hur mycket jag vill för lägenheten är tom och jag har inga andra planer på hela dagen. I mitt fall blir det kanske mera gråta en skratta men det gör inget just nu.

Jag ska alltså försöka starta " Mitt Nya Liv". Där ska jag göra allt bara för mig. ( själviskt, jag vet ) Om jag känner för att äta en hel tårta ska jag göra det. Om jag känner för att flytta till indonesien ska jag göra det. Inget onödigt alls längre. Jag ska inte ens prata med en människa jag tycker värkar tråkig. För i mitt nya liv gör jag allt för tt hålla mig själv på bra humör.

Bilder från resan och så finns på Rickards blogg. www.metrobloggen.se/fordon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0